2/3/08

l’home de llauna, la bogeria heavy metal de Marvel

No puc negar-ho: soc un freak rematat, i m’atreuen les coses que se suposa que, per la meva edat, no m’haurien d’agradar. Però en aquest sentit em sento al mateix nivell d’addicció que il·lustres coneguts com Àlex de la Iglesia, Quentin Tarantino, Santiago Segura o J.J.Abrams, el creador d’Alias i Lost.

Bé, per això confesso que m’encanten les pel·lícules basades en superherois de la Marvel, i que estic esperant veure la nova bogeria, Iron Man. Tot i que era un personatge de còmic que no m’entusiasmava, hi ha diverses coses en aquest film que m’atreuen: una, el director, Jon Favreau, un personatge que els més freakies recordaran com a actor a diversos episodis de Friends, i a un film independent genial, Swingers (1996). I dues, el protagonista, Robert Downey Jr., un actor esplèndid però problemàtic (ha tingut addiccions de tota mena i fins i tot l’han fotut a la trena).

Ja que hi estem posats, us explicaré unes quantes anècdotes de la pel·lícula:

- Favreau la descriu com “una mena d’encreuament entre film independent i thriller d’espionatge; un Superman dirigit per Robert Altman, amb elements de les novel·les de Tom Clancy, les pel·lícules de James Bond, RoboCop i Batman Begins”.

- Nicolas Cage i Tom Cruise van estar interessats en interpretar Iron Man (i el seu alter ego, l’industrial milionari Tony Stark). Per sort, cap dels dos va aconseguir el paper!!

- L’any 1999, el primer director que es va pensar per escriure i dirigir la pel·lícula va ser Quentin Tarantino. Hagués estat interessant veure que hauria fet...

- El rapper Ghostface Killah, un fan d’Iron Man de tota la vida – ha utilitzar els pseudònims de Tony Stark i Ironman, va titular el seu àlbum de 1996 Ironman i utilitza lletres i imatges relatives al còmic – apareix a la pel·lícula interpretant a un magnat de Dubai.

- Com és habitual en les adaptacions dels seus personatges al cinema, el creador de Marvel Stan Lee fa un cameo. En concret, interpreta a un home acompanyat de tres rosses a qui Tony Stark confon amb Hugh M. Hefner, l’amo de l’imperi Playboy.

I per acabar, aquí podeu veure l’espectacular tràiler d’Iron Man on s’utilitza el famós Back in Black d’AC/DC.

Per cert, que una de les cançons de la banda sonora serà el tema Iron Man de Black Sabbath. Pel que sembla, a l’home de llauna li agrada el metall.